• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 10 مهر 1398
کد مطلب : 82383
+
-

ایجاد بانک اطلاعات اسمی  برای سوادآموزان قمی

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش ‌و پرورش قم گفت: نبود بانک اطلاعات اسمی از افراد بی‌سواد و نیازمند سوادآموزی یکی از چالش‌های جدی سوادآموزی استان است و باید تهیه شود.  

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام ‌و المسلمین «محمدرضا قاسمی‌نیا» در دومین جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی قم بیان کرد: برای انجام سرشماری نفوس و مسکن هزینه‌های زیادی می‌شود، ولی اطلاعات به دلیل محرمانه بودن در اختیار دستگاه‌ها قرار نمی‌گیرد.  وی ادامه داد: طبق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ حدود ۳۳ هزار نفر از جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال استان براساس خوداظهاری انجام‌شده بی‌سوادند، ولی وقتی اسامی این افراد مشخص نیست دانستن این آمار سودی ندارد.  

معاون سوادآموزی آموزش ‌و پرورش قم افزود: مدیر کل اجتماعی و فرهنگی استانداری باید از مدیریت برنامه‌ریزی کشور بخواهد که با توجه به شرایط خاص قم این اطلاعات در اختیار سوادآموزی قم قرار بگیرد و ما نیز ضمانت می‌کنیم محرمانه بودن آن حفظ شود.  حجت‌الاسلام قاسمی‌نیا تصریح کرد: باید با استفاده از ظرفیت استانداری و همچنین شورای پشتیبانی سوادآموزی قم به اطلاعات اسمی افراد بی‌سواد ۱۰ تا ۴۹ سال دست پیدا کنیم.  

وی در واکنش به سخن مدیر کل آمار و اطلاعات استانداری قم مبنی بر استفاده از بانک اطلاعات موجود در آموزش ‌و پرورش برای شناسایی اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان گفت: سال گذشته از طریق سامانه دانش‌آموزی وزارت آموزش ‌و پرورش موسوم به سناد، 1۲۶۰ نفر از اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان شناسایی شدند و آنهایی که آموزش‌پذیر بودند از طریق مدیران مدارس جذب شدند. در سال تحصیلی جدید نیز در آینده نزدیک آمار جدیدی به ما ارائه خواهد شد.  

معاون سوادآموزی آموزش ‌و پرورش قم توضیح داد: سامانه سیب یا همان سیستم یکپارچه بهداشتی بهترین منبع برای دسترسی به اطلاعات افراد مختلف و همچنین احراز وضعیت سواد آنهاست و دانشگاه علوم‌پزشکی باید این زمینه را فراهم کند تا پس از راستی‌آزمایی اطلاعات جامع و دقیقی از بی‌سوادان احصا شود.  

حجت‌الاسلام قاسمی‌نیا افزود: سازمان نهضت سوادآموزی کشور طرحی را در دست اجرا دارد که براساس آن وضعیت سوادآموزی ۱۲ استان کشور از جمله قم در سال‌های 99 تا ۱۴۰۴ مورد بررسی قرار می‌گیرد و استان‌ها از نظر وضعیت سوادآموزی در 3 سطح کمتر از میانگین، میانگین و بالاتر از میانگین قرار خواهند گرفت. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :